You will discover yourself [Eng-Ita] Ti scoprirai (hive book + original song = hive nft building) 52 of 250

Regata Connection (part 10)

Page 52
... the position's income was limited to the side overlooking Florence is only 600,000 Lire, just over 300 Euros. The fact that he doesn't see Florence adds to the beauty of the place, since he works in the centre. He is one of those traffic-phobic people, who beyond a certain level of traffic per day feels a great need for the countryside and nature. A bit like Carlo, a bit like me. Actually a bit like everyone. So why don't we all go cycling? Well! You are right, I should not ask these questions, me writing a book about a car. My concept of the usefulness of the car is not related to the home-work trip, for that I prefer the scooter or the bike. The car is a means, useful for discovering the world and also a bit of oneself. To go to work, with the traffic there is in Florence, the bicycle is much faster and the scooter second. Andrea leaves the countryside by car, arrives at the gates of Florence, parks and continues by bicycle to work.
Since he has been living in this house since 1991, there have been several changes: the living space multiplies, nature is closer, the silence is amplified, the winters are harsher and the paraffin heater sometimes fails to dampen them.
One morning he arrived in Florence telling me: 'Last night the paraffin heater broke down, then I took the Renault 4, the heating didn't work there either, finally I arrived at the office with the idea of getting warm. The heating didn't work in the office either!'. A cold north wind blows hard and snow dusts the hills in white.
In a country house, the changing seasons are felt with greater precision and presence, you always know whether it is hot or cold outside, you always know how to dress. Cold and heat enter through the roof and the windows, allowing a precise fusion with the outside environment.
Andrea over these ten years has also understood the change of season that has taken place in him. He has rarely spoken to me about his separation from Adriana, but I am sure that sometimes, alone, in the silence of a summer night, he has wondered why?
I always have the greatest gratitude to his why. She preceded me, she prepared the way, precisely because the way did not....
Page 52 - to be continued

Regata Connection (parte 10)

Pagina 52
... le rendite di posizione si limitavano al versante che dava su Firenze è di sole 600.000 Lire, poco più di 300 euro. Il fatto di non vedere Firenze aumenta la bellezza di quel posto, visto che lavora in centro. È una di quelle persone traffico-fobe, che oltre un certo livello di traffico al giorno sente un gran bisogno di campagna e di natura. Un po’ come Carlo, un po’ come me. I realtà un po’ come tutti. Allora perché non andiamo tutti in bicicletta? Beh! Avete ragione, non dovrei porre queste domande, proprio io che sto scrivendo un libro su un’automobile. Il mio concetto di utilità di automobile non è legato al tragitto casa-lavoro, per quello preferisco lo scooter o la bici. L’automobile è un mezzo, utile per scoprire il mondo e anche un po’ se stessi. Per andare a lavoro, col traffico che c’è a Firenze è molto più veloce la bicicletta e in secondo luogo lo scooter. Andrea parte dalla campagna in automobile, arriva fino alle porte di Firenze, parcheggia e continua in bicicletta fino al lavoro.
Da quando nel 1991 vive in questa casa ci sono stati diversi cambiamenti: lo spazio vitale si moltiplica, la natura è vicina, il silenzio si amplifica, gli inverni sono più rigidi e la stufetta a cherosene talvolta non riesce a stemperarli.
Una mattina arriva a Firenze dicendomi: “Stanotte la stufa a cherosene si è rotta, poi ho preso la Renault 4 anche lì il riscaldamento non funzionava, infine arrivo in ufficio con l’idea di scaldarmi. Anche in ufficio il riscaldamento non funzionava!”. Un freddo vento di tramontana soffia forte e la neve spolvera di bianco le colline.
In una casa di campagna i mutamenti delle stagioni si sentono con maggior precisione e presenza, si sa sempre se fuori fa caldo o freddo, si sa sempre come vestirsi. Il freddo e il caldo entrano attraverso il tetto e le finestre permettendo una fusione puntuale con l’ambiente esterno.
Andrea in questi dieci anni ha anche capito il cambiamento di stagione avvenuto in lui. Mi ha parlato raramente del distacco da Adriana, ma sono sicuro che talvolta, da solo, nel silenzio di una notte d’estate, si sia chiesto perché?
Io a quel suo perché ho sempre la più grande gratitudine. Mi ha preceduto, mi ha preparato la strada, proprio perché la strada non....
Pagina 52 - to be continued

The song for this page of the book

Time is connected with entropy each day that passes allows you to understand the wonderful world you create. You separate time from space in order to open the universe from nothing. So for this page of the book the song that fits best is you will discover yourself, because even my father who was finding new equilibrium outside the family finally has the opportunity to discover himself, to reveal himself in space and time, through all the physical elements that connect space with time. We are members of the age to have the experience in this society of a universe that can contain all the world's population in harmony.

La canzone per questa pagina del libro

Il tempo è collegato con l'entropia ogni giorno che passa ti permette di capire il meraviglioso mondo che crei. Hai separato il tempo dallo spazio per poter aprire dal nulla l'universo. Quindi per questa pagina del libro la canzone che più si adatta è ti scoprirai, perchè anche mio padre che ritrovava nuovi equilibri al di fuori della famiglia finalmente ha l'occasione di scoprirsi, di svelarsi nello spazio e nel tempo, attraverso tutti gli elementi fisici che collegano la spazio con il tempo. Siamo soci età appunto per fare l'esperienza in questa società di un universo che possa contenere in armonia tutta la popolazione mondiale.

Immagine per questa pagina del libro

DALL·E 2023-01-19 01.41.18 - Peinture in Klimt style of _ a man landing on mars with a regata fiat station wagon .png Immagine generata con dall-e


The story [Ita]

You have just read a page from my story as an Italian romantic songwriter. This story is the tale of a boy, between 1998 and 2002, riding in his LPG SW Regatta. It is now also translated into English and I add half a page to tell the connection after 20 years with life now.

One song per page

At the time there were only about ten Regata Collective songs, now there are at least 400 posted on you tube. So each page will be accompanied by a song lasting about as long as it takes to read the page.

Buy the NFT and the pdf or hard copy

A hard copy of the book costs 30 hive, write to me below and I will send it to your home, or if you just want a pdf copy it costs 20 hive. Each copy generates one FDR per month, FDR is a project https://www.fdreserve.com, the most ecological blockchain project.

Screenshot_20230331-132240_Dropbox.jpg


La storia [Ita]

Hai appena letto una pagina della mia storia di italian romantic songwriter. Questa storia è il racconto di un ragazzo, tra il 1998 e il 2002, a cavallo della sua Regata SW a gpl. Adesso è tradotta anche in Inglese e aggiungo mezza pagina per raccontare il legame dopo 20 anni con la vita di adesso.

Una canzone per pagina

All'epoca le canzoni dei Regata Collective erano appena una decina, adesso che ce ne sono almeno 400 pubblicate su you tube. Quindi ogni pagina sarà accompagnata da una canzone della durata più o meno del tempo che serve per leggere la pagina.

Acquista l'NFT e la copia pdf o cartacea

Una copia cartacea del libro costa 30 hive, mi scrivete qui sotto e ve la invio a casa, oppure se desiderate solo una copia pdf costa 20 hive. Ogni copia genera un FDR al mese, FDR è un progetto https://www.fdreserve.com, il più ecologico progetto blockchain.
Please enjoy my music odyssey on https://linktr.ee/lorenzopistolesi



0
0
0.000
0 comments