Questa è la meccanica del cuore? [Eng-Ita] Is this the mechanics of the heart? (hive book + original song = hive nft building) 110 of 250

At the centre of a man (part 14)

Page 110
.... and more I relive these scenes. It is not a cry of sadness or helplessness, but a cry of joy, of liberation. A cry of gratitude to my parents for creating me and teaching me how to live.
Suddenly I find myself free, light, like a pigeon that has always flown with a ball of poop tied to its feet. This dung falls and the pigeon loses control of its wonderful vehicle. It begins to fly like a madman. He feels so light and exhilarated that he begins to flutter full tilt, disturbing his fellow birds. He invades the flight paths of his pigeon friends and loses his mind. Now I know the mission: to transmit and share this immense joy with the whole world around me. I am happy. What is the best way to transmit this happiness to others?
Express it.
How?
First of all I want to thank Corinne, I want to transfer this energy into our connection, to make it stronger. How?
It's not easy. Until the day before I was as sad as ever and from one day to the next I am in seventh heaven. The energy released is difficult to control, to transform into something concrete.
Outwardly not much has changed, I still have my difficulties in expressing myself, but inside everything has changed: fears have become hopes. An enormous amount of energy has been released and I can't lose my head now, now that I feel lighter.
Everyone in this city is calm, quiet, controlled, studious, on the same page, whereas I feel like a volcano, an earthquake, a fish out of water. I have to express this euphoria. Words are no longer enough!
Why not?
Because words are not enough! How could they?
I feel light. Depression has become euphoria, and even euphoria is hard to understand, hard to express. Not much has changed in her eyes. He always feels me far away. When we touch such strong emotions, we need time to understand each other, to continue to trust ourselves.
Page 110 - to be continued.

Al centro di un uomo (parte 14)

Pagina 110
.... e più che rivivo quelle scene. Non è un pianto di tristezza o d’impotenza, ma è un pianto di gioia, di liberazione. Un pianto di gratitudine verso i miei genitori che mi hanno creato e insegnato a vivere.
Tutto a un tratto mi ritrovo libero, leggero, come un piccione che ha sempre volato con una palla di cacca attaccata ai piedi. Questa cacca casca e il piccione perde il controllo del suo stupendo mezzo. Comincia a volare come un pazzo. Si sente talmente leggero ed euforico che comincia a svolazzare a tutta birra, disturbando i suoi simili. Invade le rotte aeree dei suoi amici piccioni e perde la testa. Adesso conosco la missione: trasferire e condividere questa immensa gioia a tutto il mondo intorno a me. Sono felice. Qual è il modo migliore per trasferire questa felicità agli altri?
Esprimerla.
Come?
Prima di tutto voglio ringraziare Corinne, desidero trasferire quest’energia nel nostro legame, per renderlo più solido. Come?
Non è facile. Fino al giorno prima ero triste come non mai e da un giorno ad un altro mi ritrovo al settimo cielo. L’energia liberata è difficile da controllare, da trasformare in una cosa concreta.
Esternamente non è cambiato molto, ho sempre la mia difficoltà a esprimermi, ma dentro è cambiato tutto: le paure sono diventate speranze. Un’enorme quantità di energia si è liberata e non posso perdere la testa proprio ora, proprio adesso che mi sento più leggero.
In questa città sono tutti tranquilli, quieti, controllati, studiosi, sulla stessa linea, invece io mi sento un vulcano, un terremoto, un pesce fuor d'acqua. Ho bisogno di esprimere quest’euforia. Non bastano più le parole!
Perché?
Perché le parole non bastano! Come potrebbero?
Mi sento leggero. La depressione è diventata euforia e anche l’euforia è difficilmente comprensibile, esprimibile. Ai suoi occhi non è cambiato molto. Mi sente sempre lontano. Quando tocchiamo delle emozioni così forti c’è bisogno di tempo per capirsi, per continuare ad aver fiducia in se stessi.
Pagina 110 - to be continued

The song for this page of the book

I chose the mechanics of the heart to testify how everything I was experiencing was nothing more than an almost mechanical reaction of the evolution of my consciousness and my acquisition of consciousness. Today I discover with pleasure that the transition from an emotion of fear (destructive) to one of euphoria (constructive) was quite logical. In fact, today with more awareness and consciousness I realise that these were the extreme sides of duality, the two sides of the same coin that is life. Is this the mechanics of the heart?

La canzone per questa pagina del libro

Ho scelto la meccanica del cuore per testimoniare quanto tutto quello che stavo vivendo non fosse altro che una reazione quasi meccanica dell'evoluzione della mia coscienza e della mia acquisizione di coscienza. Oggi scopro con piacere che il passaggio da una emozione di paura (distruttiva) ad una di euforia (costruttiva) fu abbastanza logica. Oggi infatti con più consapevolezza e coscienza mi rendo conto che erano le tue faccie estreme della dualità, le due faccie della stessa medaglia che è la vita. Questa è la meccanica del cuore?


The story [Ita]

You have just read a page from my story as an Italian romantic songwriter. This story is the tale of a boy, between 1998 and 2002, riding in his LPG SW Regatta. It is now also translated into English and I add half a page to tell the connection after 20 years with life now.

One song per page

At the time there were only about ten Regata Collective songs, now there are at least 400 posted on you tube. So each page will be accompanied by a song lasting about as long as it takes to read the page.

Buy the NFT and the pdf or hard copy

A hard copy of the book costs 30 hive, write to me below and I will send it to your home, or if you just want a pdf copy it costs 20 hive. Each copy generates one FDR per month, FDR is a project https://www.fdreserve.com, the most ecological blockchain project.

Screenshot_20230331-132240_Dropbox.jpg


La storia [Ita]

Hai appena letto una pagina della mia storia di italian romantic songwriter. Questa storia è il racconto di un ragazzo, tra il 1998 e il 2002, a cavallo della sua Regata SW a gpl. Adesso è tradotta anche in Inglese e aggiungo mezza pagina per raccontare il legame dopo 20 anni con la vita di adesso.

Una canzone per pagina

All'epoca le canzoni dei Regata Collective erano appena una decina, adesso che ce ne sono almeno 400 pubblicate su you tube. Quindi ogni pagina sarà accompagnata da una canzone della durata più o meno del tempo che serve per leggere la pagina.

Acquista l'NFT e la copia pdf o cartacea

Una copia cartacea del libro costa 30 hive, mi scrivete qui sotto e ve la invio a casa, oppure se desiderate solo una copia pdf costa 20 hive. Ogni copia genera un FDR al mese, FDR è un progetto https://www.fdreserve.com, il più ecologico progetto blockchain.
Please enjoy my music odyssey on https://linktr.ee/lorenzopistolesi



0
0
0.000
0 comments