Walking into Polignano a Mare
Polignano a Mare is famous for its rocky coast, its welcoming historic center and is the hub of numerous summer events of all kinds. Precisely from a precise point of the cliff, every year a stage of the world diving championships is celebrated, a height that reaches almost 30 meters, a spectacle that now attracts thousands of onlookers and enthusiasts of all ages.
From the famous pebble beach it is possible to observe one side of the coast of the city, made up of small caves dug over time by the sea. Natural works of art that surround the historic center of the city which in recent decades has transformed into an obligatory destination for tourists visiting Puglia, a jewel to be discovered with all its small streets, where shops, churches, restaurants, bars.
Many inhabitants still live here and if you walk around in the evening or at lunchtime, a good scent spreads through the streets of the city, mesmerizing I would say, and in a certain sense it is easy to think that tradition is still very present among the inhabitants. Many restaurants are family run, typical local dishes are served at the tables of tourists, in all their simplicity and genuineness.
Polignano a Mare was also the home of Domenico Modugno, among the most famous Italian singers in the world, and his song Volare still makes people sing. On the city's waterfront there is also a statue of the Italian singer, a celebration of the artist and a thank you for his voice and his songs. Polignano a mare is a gem and as such it must be discovered and tasted.
ITA
Polignano a Mare è famosa per la sua costa rocciosa, il suo centro storico accogliente ed è il fulcro di numerosi eventi estivi di tutti i generi. Proprio da un punto preciso della scogliera, ogni anno si celebra una tappa dei campionati mondiali di tuffi, altezza che raggiunge quasi i 30 metri, uno spettacolo che ormai attira migliaia di curiosi e appassionati di tutte le età.
Dalla famosa spiaggia a ciottoli è possibile osservare un lato della costa della città, costituita da piccole grotte, scavate nel corso del tempo dal mare. Opere d'arte naturali che avvolgono il centro storico della città che negli ultimi decenni si è trasformato in una meta obbligatoria per i turisti che visitano la Puglia, un gioiello da scoprire con tutte le sue piccole strade, in cui si nascondono negozi, chiese, ristoranti, bar.
Qui ancora vivono molti abitanti e se passeggi nelle ore serali o a pranzo, un buon profumo si diffonde per le strade della città, ipnotizzante direi, ed in un certo senso è facile pensare come la tradizione sia ancora molto presente tra gli abitanti. Molti ristoranti sono a conduzione famigliare, piatti tipici del luogo sono serviti ai tavoli dei turisti, in tutta la loro semplicità e genuinità.
Polignano a Mare è stata anche la casa di Domenico Modugno, tra i cantanti italiani più famosi al mondo, e la sua canzone Volare ancora fa cantare la gente. Sul lungomare della città vi è anche una statua del cantante italiano, una celebrazione dell'artista ed un ringraziamento per la sua voce e le sue canzoni. Polignano a mare è una chicca e coma tale deve essere scoperta e gustata.
Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍
Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!
Want to have your post on the map too?
The buildings add a great vibe to this photos 😍 Also, beautiful pictures!!
Italy has a complete different atmosphere no matter the location you find yourself. Having group of people who lives as if they are in a different world is common in most part of the world.
The buildings looks great and still strong for years to come.
Thanks for sharing such a great post.
@tipu curate
Upvoted 👌 (Mana: 32/42) Liquid rewards.
@tipu curate